неделя, 26 февруари 2017 г.

„Двор от рози и бодли“ – Сара Дж. Маас

Когато деветнайсетгодишната Фейрa убива вълк в гората, се появява звяр, който изисква възмездие. Тя е отвлечена в магическа земя, за която е чувала единствено от легендите. Фейрa открива, че нейният похитител не е животно, а Тамлин – един от безсмъртните и смъртоносни елфи, някога управлявали света.
Докато обитава имението му, чувствата й към Тамлин се трансформират от ледена враждебност в изгаряща страст, която изпепелява всички лъжи и предупреждения, които е чувала за прекрасният и опасен свят на елфите. Но над тези земи се надига древна и зловеща сянка и Фейрa трябва да намери начин да я спре… или Тамлин и народът му са обречени завинаги.

Та как да започна ревю на толкова хубава книга като  „Двор от рози и бодли“, как точно да успея да кажа всичко, което искам без да издавам нещо важно от сюжета на книгата и без да го направя скучно за вас читателите? Е не мога, но ще опитам. Тази книга е първата, която чета от Сара Дж. Маас и вече напълно мога да разбера защо толкова много хора обичат нейното творчество, защо толкова много хора я обожават и казват, че нейните книги са невероятни. От дълго време искам да прочета поредицата и „Стъкленият трон“, но просто чакам всички книги от нея да бъдат публикувани, защото имам предчувствието, че поредицата ще ми хареса ужасно много и просто не искам да си причинявам страданието да чакам продължението на още една поредица, която обичам. Вече така и така списъка е много дълъг. но в крайна сметка не се въздържах и  прочетох първа книга от друга нейна поредица.
„Двор от рози и бодли“ е една невероятна книга, която ни праща в един интересен и вълнуващ свят населян и от хора и от друг вид същества притежаващия необикновени способности, това е книга, която ни предоставя силни и красиви герои, която праща читателя в свят на магия, свят на болка и страдание, свят на борба и саможертва в името на любовта, свят, в който човек трябва сам да се научи как да се справя с живота.

Източник.
„Нуждаем се от надежда, както се нуждаем от хляб и месо…“

В началото книгата не ми хареса, просто не ме грамна, просто прекалено много се дразнех на главната героиня Фейра и държанието на сестрите и и оставих книгата, но в крайна сметка се върнах към нея след няколко дни и най-накрая един хубав съботен ден я изгълтах с корицата. Не се шегувам дни наред не я бях отваряла и веднъж като я почнах не я оставих.    
Толкова са много причините зареди, които заобичах тази книга, толкова много са причините, зареди, които тази книгата си заслужава прочитането. Че....... Можете да прочетете ревюто на Габи с нейните причини тук.
Историята в книгата е интересна, малко предсказуема и сякаш позната, сякаш взела елементи от приказките, но си е интересна имаща своите силни и слаби странни. Много ми хареса това как бе изграден света в книгата, как е разделен и как се развиват отделните части. Влюбих се в идеята за света на елфите, как беше изграден и особено самите елфи. Много ми хареса и как самата история се разви, с обратите и изненадите в нея, но ........ Не знам точно какво просто не ми допадна в пълния смисъл на думата развитието на действието сякаш... оф не знам нещо ми липсваше. Това е една история, която нямаше да бъде точно кой знае колко невероятна, кой знае колко впечатляваща, ако не бяха нейните герои. Те направиха историята невероятна, те я направиха толкова красива, зареди тях не можех да оставя книгата и я четох до два и нещо сутринта. Нищо необичайно и за радост беше събота и можах да се наспя въпреки че на сутринта имах онова главоболие предизвикано от четенето на прекрасна книга.

„-Щом те наранява – каза той нежно, думите сякаш проникнаха дълбоко в мен и ме погали, - не мисля, че е абсурдно.“

Главната героиня Фейра ем ми хареса еме ме издразни. Някак си образа и ми е противоречив. В едни ситуации е много смела, а в други не може да защити позициите си. Просто тя не успа да ме накара да я харесам истински, да оценя силните и странни. В началото се притесняваше за семейството си, после щом и дадоха материали за рисуване и забрави за тях, после чак след месеци се сети пак за тях. Е сега как? Как!? Някои нейни действия ми харесаха, но други.....
Тамлин е другия главен герой. Много харесах образа му,  През цялата книга си го харесвах, още с появата му ала „Красавицата и звяра“, с нескопосаното му поведение спрямо Фейра. Изобщо цялото му излъчване ми хареса, в началото намирах действията му за нелогични и странни, но в последствия се разбира защо прави едно или друго нещо.   
Източник.
Рис е друг герой, на който искам да отделя внимание. Още с първата му поява знаех, че той ще има важна роля, знаех че ще направи нещата интересни и то и така стана. Още не знам какво точно да мисля и чувства. Образа му ми е много интересен и нямам търпение да разбера още за него (както разбрах във втора книга той ще има важно роля). Рис според мен изигра важна роля в последната част на книгата, благодарение на него нещата се развиха така да го кажа благополучно, благодарение на него много животи бяха спасени. Той е от онези дръски и интересни герой, от героите, които не си мерят думите и не просто говорят, а и действат и да не забравям колко арогантен е. Зареди всичко това го харесах толкова много и имам лошото чувство че сърцето ми отново ще бъде разделено на две между него и Тамлин.

„-Не се чувствай виновна за нито един миг, запълнен с нещо, което ти доставя удоволствие.“

„Двор от рози и бодли“ от Сара Дж. Маас определено е книга заслужаваща си времето, тя е интересна и изпълнена с обратни, с интересни и прекрасни герои, това е книга, която ме накара да стоя до малките часове на нощта само, за да я довърша. Нещо, което предполагам ще се случи и с другите книги.

2 коментара:

  1. Мнението ти напълно се припокрива с моето. Ах, Фейра - тя беше и причината за моето колебание какво точно да мисля като цяло да книгата, защото за мен героите са важни, а тя в тази книга е просто - тъпа и не знае какво прави, но прави някакви смешни опити за нещо. Докато излязат всички книги от "Стъкленият трон" ще си поизчакаш, така че просто давай е ги започвай. На мен лично повече ми харесват :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина Фейра е...... абе слаба героиня е.
      А за „Стъкленият трон“ знам, че ще ми хареса и ме е страх да я започна и пак да се налага да чакам продължение.

      Изтриване

 

books99 Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang