понеделник, 9 януари 2017 г.

„Червена като кръв“ - Сала Симука


Няма безпогрешни планове...
В сковаващата арктическа зима, седемнадесетгодишната Лумики Андерсон влиза в тъмната стаичка на училищната си фотолаборатория и намира купчина мокри, кървавочервени банкноти. Хиляди евра, оставени да изсъхнат – оцапани с нечия кръв.
Младото момиче живее само в апартамент, далеч от родителите си и миналото, останало зад гърба й . Посещава престижно училище и е фокусирана върху обучението си. Не обръща внимание на клюките и кликите, не ходи на шикозните партита, организирани от красивите и популярни момичета и момчета. Но намирането на кървавите пари променя всичко. И докато тя губи контрол над внимателно изградения си живот, е на път да открие, че не само е била сляпа за всичко, което я заобикаля, но и времето неумолимо изтича. Дали когато види червената кръв върху белия сняг, няма да е вече прекалено късно да спаси приятелите и самата себе си?

„Червена като кръв“ е книга, която ме праща далеч от моите води, но това беше приятно отклонение, защото книгата е интересна и вълнуваща. Въпреки че това е книга що годе далеч от моята комфортна зона тя ми хареса ужасно много дори точно зареди това тя бе едно приключение за мен, едно ново преживяване, което бе прекрасно.

„Понеделник, 29 февруари. Ден, който се появява веднъж на четири години. Най-безсмисленият ден на света. Защо не беше обявен за международен празник? Така и така беше остатък, защо се налагаше  да се върши нещо полезно и продуктивно точно на него?“

Историята в книгата определено е интересна и изпълнена с мистерия и до последният момент читателя не е запознат с нещото, което е направило героинята това което е. В книгата има щипка престъпност, криминале, тайни и определено вземане на глупави избори. Това не е любовна история, това не е история изпълнена с истински герои, но това е история, в която можете да се потопите в една мистерия и заедно с главната героиня да разнищвате тайни. (книгата е една добра загрявка за новия сезон на Шерлок).  Историята в книгата стига до един определен край, но тя си има продължение и ми е любопитно какво още ще стане. В каква нова неприятност ще се забърка героинята Лумики.
Начина на писане ми беше малко странен, но не в лошия смисъл на думата, а просто по различен от от този, с който съм свикнала, но все пак ми хареса. То не точно самия начина на писане, а как да го кажа едни добавки към историята, написана в началото на някои глави. Те ми бяха малко странни.

„Знаеше, че ролите, които играят хората, са просто маски, които те си слагат всяка сутрин преди училище, за да им е по-лесно да намерят мястото си в тълпата.“

Много ми харесва мястото на развитие на книгата, харесаме ми, че действието се развиваше в
Финландия.  Честно да си призная не знам почти нищо за тази странна освен къде се намира и ми беше много интересно. Досега не съм чела книга с действие там и ми беше наистина приятно и интригуващо. Също ми хареса, че времето в книгата бе студено и така се приближих повече до героите особено тези дни като се име предвид, че в страната е обхваната от сибирски студ.
От гледна точка на героите има смисъл само да се спирам на главната героиня Лумики. Тя е силна, от рано се е научила да се справя сама, да може да се защитава и справя с всякакви трудности. Това е тя, една героиня, която намира сила вътре в себе си да се спари с екстремни ситуации, и достатъчно разум да оцелее.

„Червена като кръв“ е интересна книга, имаща в себе си тайни, препятствия, търсене на истината и защитава на собствения си живот. Това е подходящо четива за студените зимни дни, само трябва да се настаните до прозореца, да четете тази интригуваща книга и от време на време да вдигате поглед от нея и да се наслаждаваше на падащите снежинки докато обмисляте прочетеното. 

Благодаря на издателство Егмонт за предоставената възможност.

2 коментара:

 

books99 Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang