понеделник, 26 септември 2016 г.

„Нощна сянка“ – Дебора Харкнес

„Но най-често най-важните истории се оказваха тези, разказвани отново и отново.“

„Нощна сянка“ запраща Даяна и Матю в Лондон от времето на Елизабет I – свят на шпионаж и интриги, където се срещат с група стари приятели на Матю, известна като Нощната школа. Целта им е да открият вещица, която да обучи Даяна, и да открият следи от Ашмол 782. Но когато миналото започва да стяга примката си около тях, двамата поемат на съвсем различно пътешествие, което ги отвежда в сърцето на вампирската история и на тайни, пазени цели петнайсет столетия.

„Чака ни мрачно бъдеще, ако децата престанат да задават въпроси, Сюзана – отбеляза баба Алсън.“

Книга втора от поредицата на Дебора Харкнес продължава вълнуващата и много интересна история за двама влюбени, чиято съдба е да се борят за любовта си, да защитават близките си и да търсят древни истини. „Нощна сянка“ определено не може да се опише като книги изпълнена само с приключения, но това ни най-малко не я прави суха и скучна, ол не мили мои, тя е интересна, пълна с изненади и просто невероятна.

„-Колкото и да си мислиш, че разбираш, ако го обичаш, ще го оставиш сам да води битките с демоните си.“

Това е втората книга, която чета от авторката и определено стила и на писане ми харесва много, защото като започна да чета изобщо не усещах как прочетените страници се увеличават бързо, бързо. Стила на писане ми харесва много, но все пак е истина, че не съм влюбена в него. И аз не знам защо, може би ми се струва малко старомоден (но това е глупаво защото като четях например "Гордост и предразсъдъци" не мислех така).

„Миналото не се лекува“
-Елизабет 1, кралица на Англия

Действието в книгата се развива през 16 век. И аз съм казвала много пъти, че обожавам книгите, чиято история се развива в миналото. Знам, че съм го казвала! Тази книга е точно такава и дори само това ме накара да я харесам много, защото така освен, че можех да се насладя на продължението на прекрасната история на Матю и Даяна, същевременно имах възможността да се потопя в далечното минало.

„-И не би трябвало да се отказваш от този спомен – каза нежно Матю. – Дори и за да се спасиш от болката.“ 

Забавно ми е да сравнявам нещата, които аз знам за дадената епоха и описаното в книгата. (та аз някои от нещата, които ги знам точно от книги като тази де ). „Нощна сянка“ определено запълни част от липсващите ми познания по епохата на Елизабет I и така книгата за мен е по-пълна, прекрасна и интригуваща.

„-Без значение колко се променяме, важно е да помним миналото и да го почитаме.“

Източник.
Наистина обичам историята в книгата, защото тя разказва, че човек трябва да се бори за любовта си, че дори да си намерим своята половинка, това не означава, че трудностите са приключили, обичам книгата, защото човек трябва да е смел и трябва да намери силата в себе си, за да разбере кой е, трябва да се отърси от страха си, за да може да живее истински.

„-Доверявам се на преценката на жена си…
-Така каза и Филип за баба – промърмори Галоуглас под нос. – Точно преди да се изсипе адът на земята.“

Дебора Харкнес има талант да изгражда героите и определено има смелостта така да се каже да работи с доста и много разнообрази герои.

„- Току-що убих човек! Не е моментът да обсъждаме брака ни.
- Глупости. Женитбата насред кръвопролитие е семейна традиция за нас – каза бодро Филип. – Ние май се чифтосваме само със същества, желание от други. Много объркана работа.“

Наистина нейният ум е родил страхотни и много разнообразни герои, за които имам най-малко по няколко изречения, но ако започна това означава, че ще трябва да прочетете километрично ревю и със сигурност ще издам важни елементи от сюжета. А аз не съм такава гаднярка да ви го причиня.

Източник.
„И също така си моят живот.
-Твоя съпруга – поправих го.
-Моят живот – повтори той. – Не си само сърцето ми, но и неговият пулс.“

Ще поговоря само малко за двамата главните герои, вампирът Матю и вещицата Даяна. Ако връзката им в миналата книга ми хареса то в тази аз се влюбих в нея. Героите преминаха през дълъг път, тяхната връзка бе подложена на метаморфоза и от ларва тя се превърна в силна и красива пеперуда.

„..-Винаги си ми казвал, че трябва да имам план, иначе ще бъда въвлечен в схемите на други хора.“

„Нощна сянка“ от Дебора Харкнес е една невероятно продължение на страхотната книга "Аз,вещицата". Тази книга от малкото 616 страници ме прати в далечното минало, в търсенето на себе си, тя ме подложи заедно с героите си на изпитания, битки и предизвикване на чувства. Не може да се каже, че книгата не си заслужава, не мога дори да и да си помисля да кажа, че не харесвам книгата.

„..но отмъщението никога не е ефикасно  средство срещу загубата.“

Много благодаря на издателство Бард за предоставената възможност да прочета книгата.

Източник.
„Ако Ани владее думите и има идеи, винаги ще притежава нещо, което е само нейно.“

Ревюто към първата книга тук.

П.С. На края на книгата има списък с всички герои участващи в книгата и там са отбелязани кои от героите са били истински съществуващи личности и често съм впечатлена.

„Нито земята, нито океанът може да роди по-чудовищно и жестоко същество от жената.“

0 коментара:

Публикуване на коментар

 

books99 Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang